Новабудоўлі ад уласнікаў

Гатовыя кватэры
Ад 700 у.е. за кв.м
АН Твая сталіца
+375 29 684 0445

Карта новабудоўляў

Карта новабудоўляў Мінска
Усе прапановы з базы новабудоўляў можна праглядзець на карце Мінска і іншых гарадоў Беларусі.

Курсы валют


Андрэй Шорац падвёў вынікі рэформы ЖКГ

03.03.2017
 
Ці ўсё запланаванае спраўдзілася? Ці атрымалася падняць якасць абслугоўвання на належны ўзровень і знізіць выдаткі?

Гарачая вада ў кранах, чысціня ў двары і пад'ездах, спраўны ліфт і цёплыя батарэі. З усяго гэтага складаецца добрае ўражанне аб ЖКГ - сферы складанай і незразумелай для жыхара, але вельмі адчувальнай, таму што заўсёды побач і на ўвазе. Як зрабіць побыт кожнага чалавека камфортным, а працу домакіраўніка незаўважнай, недарагі і якаснай? Прычым у асаблівых нацыянальных ўмовах, калі жыллё ў краіне на 95% прыватнае, а з развіццём прыватнай ініцыятывы па кіраванні агульнай уласнасцю - праблема. Два гады таму Менск наважыўся на радыкальныя рэформы. Ці ўсё запланаванае спраўдзілася? Ці атрымалася падняць якасць абслугоўвання на належны ўзровень і знізіць выдаткі? Пра гэта аглядальнік СБ гутарыць са старшынёй Мінгарвыканкама Андрэя Шорца.
- Андрэй Віктаравіч, быць рэфарматарам няпроста ў прынцыпе, але калі аб'ект пераменаў ЖКГ, то ўсё складаней шматкроць. Можаце падвесці першыя вынікі: што атрымалася, а дзе, вобразна кажучы, напакавалі гузы?
- Рэформа ЖКГ Мінска ўключала пяць асноўных крокаў. Гэты падзел функцый заказчыка і падрадчыка. Раней былі ЖРЭА і ЖЭСы. Самі сабе заказвалі працу, выконвалі і аплачвалі. Мы зламалі гэтую сістэму цалкам. Размежавалі функцыі рабочых па тэхабслугоўванню, бягучым рамонце, ўборцы пад'ездаў і тэрыторый, аказанні дадатковых платных паслуг. Стварылі адзіную дыспетчарскую 115. Гарадская аварыйная служба перайшла на кругласутачны рэжым працы. Адзіны разлікова-даведачны цэнтр арганізавалі і перадалі амаль усю механізаваную камунальную тэхніку і няпрофільныя сеткі спецпрадпрыемства. Што атрымалі? Замест 141 арганізацыі ў ЖКГ горада засталося 58. Амаль на чвэрць знізілася колькасць работнікаў. Гэта мінус 3,4 тысячы чалавек. За 2016 год атрымана за 29 млн рублёў эканоміі выдаткаў. Узровень кампенсацыі насельніцтвам выдаткаў на тэхнічнае абслугоўванне шматпавярховых дамоў вырас удвая: ён быў усяго 39% у 2015-м і ўжо 89,7% па выніках 2016 года.

Як гэта стала магчыма? Ўсе нашы дзяржаўныя ЖЭУ сталі гасразліковымі падраздзяленнямі, падрадчыкамі, якія маюць у сваім складзе прафесійныя брыгады з выразна пазначанымі функцыямі. Усе віды работ - тэхабслугоўванне жылфонду, ліфтаў і іх замену, добраўпарадкаванне, уборку прыдамавой тэрыторыі і пад'ездаў, бягучы, капітальны рамонт і санітарнае ўтрыманне дапаможных памяшканняў - заказчык выстаўляе на адкрыты конкурс. У тэндэры можа папросту прыняць удзел і любая камерцыйная арганізацыя, якая адказвае вызначаным патрабаванням. Дык вось толькі на тэндэрах ў 2016 годзе ЖКГ Мінска зэканоміла 35% ад сумы, выдаткаванай на тыя ж паслугі годам раней. Гэта 65 млн рублёў. Ад 5% па тэхабслугоўванні да 41% па капітальным рамонце. На ўборцы прыдамавой тэрыторыі за кошт канкурэнцыі знізілі выдаткі на 16%, на санітарным утрыманні пад'ездаў - на 22%. Яшчэ адзін важны эфект схемы заказчык - падрадчык: аплачвалася толькі тое, што рэальна выконвалася. У выніку не былі прафінансаваны работы на 5,5 млн рублёў. Больш за ўсё (11%) - па ўборцы месцаў агульнага карыстання і прыдамавой тэрыторыі.
- Рыхтуючыся да інтэрв'ю, уважліва вывучыла сваю жыроўку. За ўборку пад'езда з кожнага жыхара ў маім доме ўзялі не 53 капейкі, як належыць па тарыфах, а ўсяго 41. Гэта, напэўна, якраз і ёсць эканомія, пра якую вы кажаце. Але калі Прыбіральшчыкам менш заплацілі, значыць, яны менш чым пакладзена прыбралі. Зрабілі дрэнна і танна, а бо мэта рэформы - танна і добра. Перамога прыватных кампаній у тэндэрах на ўборку пад'ездаў не дала належнага якасці. Як быць?
- Існуе меркаванне: прыватнік прыйдзе і вырашыць праблемы ў ЖКГ. Не атрымалася. Хоць да нас на тэндэры прыйшлі прафесійныя камерцыйныя кампаніі. Яны, не маючы вопыту работы ў жыллё, узялі непасільныя аб'ёмы работ, якія не адпрацавалі сістэму якасці. Тлумачылі ім. Каралі рублём. Ёсць і памылкі, і недахопы. Але разам з гэтым шмат новага і цікавага камерсанты прыўнеслі. Напрыклад, у адной з кампаній брыгада дома прыбірае. Прычым першы паверх - кожны дзень. Хоць агульнае правіла: два разы на тыдзень сухая ўборка. За свой кошт ўстанаўліваюць лічыльнікі на ваду, бяруць техусловия ў водаканалы, эканомяць. Працавалі з мыйным пыласосам. Адмаўляцца ад прыватных кампаній не будзем. Канкурэнцыя патрэбна. Сёння камерсанты прыбіраюць толькі ў 5 ЖЭУ з 48. Але нават сам факт таго, што, вобразна кажучы, у спіну Прыбіральшчыкам з ЖЭУ дыхае канкурэнт, даў станоўчы эфект - мінус 40% скаргаў па санітарным стане жылфонду. Патрабаванне адно: павінна быць чыста! І гэта праверыць і жыхар, і заказчык.

- Да пачатку рэформаў нам актыўна рэкламавалі новую персону ў ЖКГ -хаус-майстра. З імі атрымалася ўсё, як планавалі?
- Раней у нас быў работнік ЖЭСа, які па заяўцы прыходзіў ці не прыходзіў. Мог працаваць якасна і няма. Зараз хаус-майстры замацаваны за кожным домам. Людзі ведаюць, каму тэлефанаваць, калі, выкажам здагадку, не гарыць лямпачка ў пад'ездзе, халодна ў кватэры. У доме ёсць адзін гаспадар, які займаецца прафілактыкай і ліквідацыяй праблем з вадой, цяплом і электраэнергіяй. Сярэдні заробак - каля 600 рублёў. Прама звязана з колькасцю заявак. Задача - бесперапыннае прадастаўленне ўсіх камунальных паслуг у кватэру, прафрамонт і абследаванне. Дарэчы, за недакладную інфармацыю 6 чалавек звольнілі. Некаторыя сядзяць на голым акладзе - 350 рублёў. Няпроста ўсё. Чалавечы фактар. Але наводзім парадак. Галоўны вынік - менш стала аварый і няштатных сітуацый. І мінус 22% абгрунтаваных прэтэнзій да ўзроўню 2015 года.
- У СБ па-ранейшаму паступаюць лісты са скаргамі на службу 115. Іх сутнасць: дрэнна спраўляецца. І ўсё часцей змяшальнікі усталёўваюць, унітазы чыняць і прабіваюць засоры ня ЖЭУ, а камерцыйныя кампаніі. У чым праблема?
- У адзінай дыспетчарскай службе - 132 чалавека замест 390, якія былі ў ЖЭСах і працавалі толькі да канца працоўнага дня. Так, ёсць нюансы. Але трэба разумець: ідзе адладка прынцыпова новай сістэмы. Кожны размова кліента з дыспетчарам запісаны. У іх ёсць загад: заяўка павінна быць выканана ў любы зручны для заяўніка час. Акрамя таго, ЖКГ Мінска гатова да адкрытага дыялогу з жыхар. Кожны дваццаты мінчук скарыстаўся сайтам службы 115.бел. Размяшчаюць інфармацыю, фота, факты. Інтэрактыўныя зносіны здымае мноства пытанняў. Адзіны разлікова-даведачны цэнтр звёў да мінімуму ўплыў чалавечага фактару ў налічэнні платы за паслугі. Вы сёння можаце атрымаць любую інфармацыю аб сваім доме, плацяжах, налічэнні субсідый, звярнуўшыся ў любы (!) РДЦ. Пагаджуся, ахілесава пята службы 115 - дадатковыя бытавыя паслугі. Працуем над гэтым. Ужо ў гэтым годзе пачнем праводзіць конкурсы сярод камерцыйных арганізацый, якія атрымаюць права выконваць паслугі насельніцтву па побыце. Абавязковыя ўмовы для ўдзелу ў тэндэры: наяўнасць атэставанага персаналу, гарантыя на выкананыя работы, памяркоўныя цэны. Узамен - аб'ёмы работ.

- У нас у пад'ездах забаронена курыць. Ёсць адміністрацыйныя тэрміны. Да 30 базавых велічынь. Але наколькі ведаю, колькасць спагнанняў да курцам мінімальна. Вельмі цяжка прыцягнуць да адказнасці і жыхара-дэбашыра, сабакары, які выгульвае гадаванца на дзіцячай пляцоўцы і не прыбірае за ім. Як быць з гэтым? Не ўзяць Ці на ўзбраенне вопыт экзатычнай краіны Сінгапур, дзе штрафаў маса і іх узровень ад 400 да 1.000 долараў?
- Не ўпэўнены, што цяпер самы час падымаць узровень штрафных санкцый да парушальнікаў парадку ў хаце, але тое, што працэдуру прыцягнення іх да адказнасці трэба тэрмінова спрашчаць, факт. Сёння асноўны аргумент у судзе - ня відэазапіс, а паказанні сведак суседзяў. Але ці стане сусед скардзіцца на суседа?
- Кажуць, з моманту пачатку рэформы ў горадзе пачасціліся выпадкі, калі таварыства ўласнікаў просяцца на абслугоўванне ў ЖЭУ. Гэта праўда?
- У Мінску больш за 8 тысяч шматкватэрных дамоў абслугоўваюцца дзяржаўнымі ЖЭУ, у тым ліку каля 260 таварыстваў уласнікаў з 700 з лішнім. 60% ЖБВК таксама прыходзяць да нас. Жадаючых больш. Але ўсіх ЖЭУ не могуць прыняць, тым больш калі ёсць нейкая запазычанасць, праблемы з техдокументацией. Тэндэнцыя цяперашняга моманту - адміністрацыі раёнаў масава прызначаюць ўпаўнаважаных па кіраванні дамамі таварыстваў уласнікаў, калі выяўлены парушэнні фінансава-гаспадарчай дзейнасці (дарэчы, 11 таварыстваў у 2017 годзе будзе правяраць дзяржкантроль). Арганізоўваем абранне новых органаў кіравання, наводзім парадак. Калі самастойна гэта зрабіць у грамадзян не атрымліваецца.
- Які, на ваш погляд, агульны вынік першага года рэформы? Плюсаў больш?
- За выключэннем некаторых шурпатасцяў, нам усё намечанае ўдалося. Думаю, удасканаленне сістэмы ЖКГ горада трэба працягваць. Кірунак правільнае, а над інструментамі вырашэння праблем будзем працаваць.

Крыніца: СБ - Беларусь сегодня

Падзяліцца:
 
10 УНР-інвест ад 1000 у.а. за кв.м
Чыжоўка: жылы дом на скрыжаванні вул. Галадзеда і вул. Ауэзава ў Мінску  падрабязна »
10 УНР-інвест
(017) 286 35 51, (017) 286 35 52
ТОП-20 кватэр у дамах ад 2011-2018 г.п.
Актуальныя прапановы па кватэрах ад 2011 года пабудовы ў розных раёнах Мінска  падрабязна »
Твая Сталіца
(029) 684-04-45, (017) 215-00-77
Жылы Комплекс D3
Новы стандарт гарадской кватэры  падрабязна »
СвiтХоум
(044) 7-666-333
Жылы дом "САФІ"
Мінск, Мястроўская, 28  падрабязна »
АлімпікГолд
(017) 308-71-75, (044) 550-87-77

Кватэры ў новабудоўлях

Кватэры ад уласнікаў

10 УНР-інвест ад 1000 у.а. за кв.м

Мінск, вул. Галадзеда - вул. Ауэзава

Кватэры ў новабудоўлях

Ад 800 у.а. за кв.м.

Мiнiполiс «Каскад»

вул. Кальварыйская, ст.м. "Маладзёжная"

Жылы комплекс "Мегаполіс"

Кватэры ў доме №4

ЖК "Вяселка"

Мінскі раён, в. Прылукі

Жылы дом «САФІ»

Мінск, мікрараён Лебядзіны

Жылы комплекс "Пятроўшчына"

Мінск, пр. Дзяржынскага, ст.м. "Пятроўшчына"